Update om mående efter OP och odjur

Ja, då har det gått ungefär 2 veckor sen min OP. Moxalole fick jag för att hålla magen mjuk, men jag drack första dagen och var konstant illamående hela dagen så den skippade jag. Har istället hållit mig till kaffe, grönsaker och fiberrikt bröd och det verkar ha gjort susen ^^
De gångerna som jag har lite ont är precis efter att jag varit på toa. Men att gå på toa är inte så farligt som jag trodde att det skulle vara. Har ju Tradil och Alvedon (1 g stycket xD) som jag då tar efteråt.

Så vad har jag gjort om dagarna då?
* Kelat och busat med djuren. Sora verkar verkligen uppskatta att ha sin mamma hemma 24/7 xP Han lär ju bli helt tokig när jag ska tillbaka och jobba :P
* Spelat en massa Final Fantasy 14 : A realm reborn. Min Summoner är lvl 50 nu och ska bara ha bättre gear. Så det blir en del farmande i Wanderers Palace och bli jagad av Tonberrys xD Håller även på och levlar upp min Thaumaturge. Bara lvl 27 just nu, men det är inte så super kul att fate farma xP Sen ska jag även försöka levla upp en Conjurer och få den till en Scholar. Sen blir det nog kanske en archer, mest för att jag vill ha några skills från denna till mina andra jobs :P
* Film och serier har det tittats en hel drös med. Fick en hel bunt med kuponger på Headweb av min underbara kollega Amelia innan jag gick på sjukskrivningen, och de har verkligen kommit till nytta ^^
* Fixat och donat lite smått hemma till och från. Har en del grejer som jag ännu vill fixa, men det får nog vänta en liten stund tills jag har någon som kan hjälpa mig hemma :P

Uppdatering angående odjuren!
När Mimer först kom till oss så var inte tjejerna direkt överförtjusta. Majsan skulle bråka med honom och Izzy sprang iväg och tjöt som en stucken gris så fort han ens bara tittade på henne. Mimer själv är väldigt laidback och har inte bråkat med någon av dem eller med katterna. Enligt katterna är han nog deras favoritiller då de faktiskt brukar busa med honom :P
På senare så har illrarna börjat komma överens med varandra betydligt mycket mer. Majsan ska inte bråka med Mimer längre och har brukat nosa på honom och kan äta och dricka tillsammans. Izzy är inte lika feg och springer inte längre iväg från honom hela tiden xP Dom kan utan problem dela på godis :)
De gångerna som man hör tjut är när Mimer är i rören under kattställningen och Izzy också är där. Han gör inget, men hon tjuter som en stucken gris xD Trams Izzy :P

Men igår… så hittade jag Majsan sovandes brevid Mimer på en fårplädd som jag precis lagt ut samma dag. Mitt hjärta tog ett riktigt glädjeskutt ^^

Så, mina oroliga tankegångar inför utställningen i Mars har lugnat sig väldigt mycket. Jag tror inte det kommer vara några problem alls att ha dem i samma hage :) Innan dess ska jag även packa ut den och se vad som får plats i den, puffar och whatnot, och tänkte då även slänga i illrarna för att se hur det går. Just nu tror jag det kommer gå galant. Kanske tar med fårskinspläden ;)

 

1474317_10152006619705923_1590078942_o1469033_10152007331545923_1963886671_o1472537_10152007613555923_1364297774_o

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu har jag sörplat i mig mitt morgonkaffe och det är dags för dagens toabesök xP
Bjuckar på lite bilder på de andra odjuren ^^

1467691_10151981799765923_341816802_o1462493_10152001006670923_1217247376_o1419686_10152001249785923_345478797_o

2 tankar om “Update om mående efter OP och odjur

  1. Så underbart med djuren! :D Typiskt att de inte vill erkänna att de börjar tycka om varandra liksom, haha, typ smygsover när ingen ser ;) Sötkorvarna!
    Bra att op har gått bra! Men ser det fortfarande hemskt ut där nere?
    Kram/Anna Panna

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.